20 Ogos 2018

PERKARA PELIK YANG DILAKUKAN OLEH UMAT ISLAM SEKARANG

Pada dunia serba moden dan canggih sekarang, Kaum muslim makin jauh dari beribadat kepada MAHA PENCIPTA..Kita masing masing sibuk dengan kerja dan aktiviti harian yang tanpa kita sedari makin menjauhi dari agama islam..Berikut antara keganjilan kaum muslim sekarang atau kaum muslimin umumnya)

لايستطيع السفر للحج لأن تكلفة الحج مرتفعه .. لكن يستطيع السفر رغبةً في تغيير الجو !
ألا إن سلعة الله غالية
1. Tidak mampu menunaikan Haji kerana konon belanjanya besar, tetapi sanggup pergi melancung menggantinya, bukankah perdagangan Allah itu mahal.

لايستطيع شراء الأضحية لغلاء السعر لكن يستطيع شراء آيفون لمواكبة الموضة.
ألا إن سلعة اللَّـه غالية
2. Tidak sanggup membeli haiwan qurban kerana harganya mahal, tapi sanggup dan mampu membeli iPhone untuk mengganti model yang ada. bukankah perdagangan Allah itu mahal.

يستطيع قراءة محادثات تصل إلى ١٠٠ محادثه في اليوم ..
ولا يستطيع قراءة ١٠ آيات من القرآن بحجة ليس لديه وقت لقراءة القرآن
ألا إن سلعة الله غالية
3. Sanggup membaca beratus-ratus mesej (whatsapp, fb dll) setiap hari, namun tidak sanggup membaca 10 ayat Al-Quran dengan alasan tiada waktu yang cukup untuk membaca... bukankah perdagangan Allah itu mahal.

قليل من سيرسلها لأنه يشعر بالحرج .
4. Terasa sedikit atau berat mahu menyebarkannya berita kebaikan serta merasa berat dan tak guna tetapi benda kebaikan merasa senang dan ringan untuk disebarkan walaupun berita palsu dan memudaratkan.

Ya ALLAH siapa yang mahu berkongsi tulisan ini berilah rezki dari arah yang tidak disangka-sangka.Ampunlah dosa kita dan siapa yang membaca pesanan ini..aminn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan