11 Mei 2015

MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DENGAN CLICKBANK

Apa itu Clickbank ?. Salah satu cara untuk menghasilkan wang dari internet iaitu dengan memasarkan produk-produk clickbank. Anda tahu kan apa itu clickbank?. Ya, clickbank adalah suatu portal/marketplace produk-produk digital seperti ebook, software, tutorial, course dan produk digital lainnya. Clickbank diasaskan pada tahun 1998 di Broomfield, Colorado dan Boise, Idaho Amerika Syarikat . Anda bisa klik www.clickbank.com untuk terus memasuki laman webnya.

Pada masa sekarang jumlah produk yang dijual di clickbank ada lebih dari 38000 produk dan lebih dari 100000 periklan (Affiliate Marketer) aktif, dengan total transaksi penjualan di seluruh dunia terjadi sekitar 25000 lebih setiap harinya…wow!.banyakkan walaupun banyak marketplace di internet, clickbank menjadi web yang paling diminati kerana keunggulan kualiti produknya. Clickbank sangat cermat dan berhati hati untuk produk yang akan dijual dan diiklan dilaman webnya. Sebuah produk yang tidak asli dan bermutu clickbank akan menolak untuk menjualnya.

Ada dua cara untuk menghasilkan wang di clickbank:
1.    Membuat produk dan dijual di clickbank. Cara ini cukup memakan waktu lama mengingat cukup sulit membuat produk bahasa inggris dan belum tentu bisa lolos dari seleksi clickbank.
2.   Menjadi seorang affiliate marketing di clickbank. Cara ini lebih mudah dan lebih cepat menghasilkan. Anda cukup mendaftar jadi member di clickbank dan ikut memasarkan produk-produk clickbank.

Caranya mendaftar di www.clickbank.com dan 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan